Termékteszt

A terméktesztek:
- ún. érzékszervi panelek
- a termék tulajdonságainak értékelésére

Terméktesztek fajtái:

- monadikus
- szekvenciális monadikus
- Round-Robin
- összehasonlító

Tipikus problémák:

- gyártó javítja termékét: a fogyasztó észreveszi-e a különbséget, ha igen pozitívan reagál-e. Itt a márkát fogyasztók véleménye másodlagos.
- gyártó csökkenteni akarja ktsg-eit (termékracionalizáció): rosszabb minőségűnek értékeli-e a fogyasztó a módosított szerkezetű terméket? El fog-e fordulni a márkától, vagy sem? A márka jelenlegi fogyasztói közt kell kutatni.
- a versenytárs termékénél jobb vagy rosszabb a vizsgált gyártóé?
- egyéb: pl. csomagolásteszt

Vakteszt:
a fogyasztó nem tudja, milyen terméket tesztel. Előnye: a márkázás nem befolyásol, a termékek közti különbségek jobban előjönnek. A termékek semleges csomagolásban kerülnek a tesztelő elé, csak speciális kódszámok láthatók rajtuk. Nehézséget néhány olyan termék okozhat, melyek minden apró darabja márkázott: csokoládé, keksz, cigaretta.

Márkateszt:

a fogyasztó tudja, mit tesztel. A márkáról alkotott vélemény befolyásolja az eredményeket, elmossa a termékek közti különbségeket.

PIACKUTATÁS HÍREK: