Kérdőíves megkérdezés

Személyes, kérdőíves piackutatás:

A személyes, kérdőíves kutatások szerepe a piackutatásban továbbra is elsődleges, hiszen bizonyos célcsoportok, kutatási témák, helyszínek esetében ez az adatfelvételi módszer semmivel nem helyettesíthető. Cégünk kiemelkedően nagy tapasztalattal és gyakorlattal rendelkezik a kismintás, taktikai (személyes, kérdőíves) kutatások lebonyolításának területén az egész országban: professzionális kutatási minőség, gyakorlott kérdezők, komolyan vett ellenőrzési rendszer, gyorsaság, kedvező árszint. Egy ilyen taktikai kutatás sok esetben az online vagy telefonos módszerrel végzett kutatásoknál is kedvezőbb paraméterekkel rendelkezhez a költségeket, gyorsaságot tekintve – a személyes kérdőíves adatfelvétel módszere ma is teljes mértékben versenyképes.

Eladóhelyi exit-store interjúk:

Az ilyen kutatások különös fontossággal bírnak a személyes, kérdőíves kutatásokon belül: közvetlenül a vásárlás után (a boltból távozóban) vagy vásárlás közben (a boltban) kérdezzük meg a vevőket. Az ilyen megkérdezés legtöbbször a vásárlási szokásokról, a konkrét üzlettel, éppen futó promóciókkal kapcsolatos véleményekről szól, de akár arra is alkalmas, hogy felállítsuk egy adott üzlet vásárlókörének demográfiai profilját.

A megkérdezés történhet az üzlet előtt, de akár az üzleten belül is, mikor a kasszáknál történő fizetés után készülnek az interjúk. Érdekes dolgok derülhetnek ki egy ilyen kutatás során, például az, hogy a bolt termékkínálata – akár a kínálat szélességét, mélységét, árszínvonalát vagy egyéb jellemzőit tekintve – nem felel meg a törzsvásárlók igényeinek, vagy az, hogy az adott üzletnek melyik másik bolt a közvetlen konkurense, vizsgálhatjuk a vásárlóréteg fizetőképességét vagy egyéb demográfiai jellemzőit – és még ezer dolgot. Az egyik leghasznosabb kutatási módszer, mert a kapott eredmények azonnal alkalmazhatóak, és nagyon rövid idő alatt mérhető is a változtatások közvetlen hatása. Az ilyen kutatásra fordított összeg nagyon hamar megtérül, erre a kutatási formára még véletlenül sem lehet azt mondani, hogy kidobott pénz lenne. A legdrasztikusabb forgalomnövelő hatás – amennyiben persze helyesen alkalmazzák a kutatás következtetéseit – a közepes vagy kisebb méretű üzleteknél jelenik meg, hipermarketek esetében ez kevésbé látványos. Exit interjúkat 1991 óta végzünk az ország teljes területén.

Otthoni vagy in-home teszt:
A fogyasztót saját otthonában kérdezzük meg, ill. otthon teszteli a kapott terméket. Előnye, hogy nyugodt körülmények közt zajlik az interjú, ill. kipróbálásos terméktesztnél úgy fogyasztja a terméket, ahogy általában szokta és nem gond, hogy a megfelelő mennyiségű termék tesztelése több használati alkalomhoz tartozhat, ami hosszabb tesztidőt jelent.

In-hall (központi helyen történő) teszt:

Otthonától távol tesztel a fogyasztó, ill. ott kérdezzük meg. Hátránya: nem akkor végzi a tesztet, amikor akarja, hanem amikor megkérjük rá. Ez nem valóságos szituáció, esetleg torzíthatja az eredményeket. Előnye: olcsóbb, gyorsabb.
- olyan termékkategóriák tesztelésére, melyet jellemzően nem otthon fogyaszt az ember (jégkrém, csapolt sör)
- ahol a tesztelendő termék márkájának elrejtése nem megoldható
- sürgős döntést igénylő kérdések esetén

A kérdőívekről, kérdőíves megkérdezésről, kérdőívszerkesztésről a Piackutatás blogon az alábbi cikkekben olvashat bővebben:

Válaszadói részvétel és a kérdőív hossza

Az online kérdőívek legyenek egyszerűek és rövidek!

Kétpólusú és egypólusú skálák

‘Nincs válasz’ mint válaszlehetőség a kérdőíven

Teszteltük a Nordsee-t: kérdőíves interjúk, videó, fényképek!

Kérhet-e nevet, címet, telefonszámot a kérdezőbiztos?

PIACKUTATÁS HÍREK: