Attitűdkutatás

Használat és attitűdkutatás

A kutatás kitér:

1. A termékkategóriákhoz kötődő fő fogyasztói és vásárlói szokásokra, mint:
- A termékkategória penetrációja
- A használók profilja
- Fogyasztási szokások
- Vásárlási szokások
2. A piac egyéb szereplőinek márka pozíciójára is:
- Fogyasztói részesedés
- A márka használóinak profilja
- Márkakedveltség – elutasítottság
- Márka imázs
3. Termékkategóriához kötődő tipikus attitűdökre
- Fogyasztói szegmentáció (segít a célcsoport meghatározásában, jellemzésében)

A kutatás jellemzői:

- alapja kvalitatív fázis (feltárja a tipikus attitűdöket és szokásokat), azt követi a kvantitatív, mely számszerűsíti az előző adatokat
- mivel az attitűdjellemzők általában hosszú távon változnak, szükséges a kutatás nem túl gyakori de rendszeres ismétlése
- bizonyos helyzetekben a változás, fejlődés gyors, gyakorta szükséges az ismétlés (mobiltelefon-, bank-, telekommunikáció piac Magyarországon)

PIACKUTATÁS HÍREK: